Bazalt, onderdeel van de Bazalt Groep, heeft een overeenkomst gesloten met het Amerikaanse Marzano Research Laboratory. Hierin hebben beide organisaties afgesproken dat Bazalt de exclusieve rechten verkrijgt op de Nederlandstalige bewerking en vertaling van de uitgaven van de Amerikaanse onderwijswetenschapper. Daarnaast hebben de organisaties afspraken gemaakt over de dienstverlening in de vorm van professionele ontwikkeling, training en advies op basis van het werk van Marzano. Bij de Bazalt Groep aangesloten trainers worden bijvoorbeeld door het MRL opgeleid, erkend en gecertificeerd.

Het werk van de Amerikaanse onderwijswetenschapper Robert Marzano is al jarenlang een inspiratiebron voor leraren, schoolmanagers en andere onderwijsprofessionals. Onder de noemer Wat werkt op school zijn de inzichten van Marzano in Nederland verwerkt in educatieve uitgaven, training en advies. Sinds 2006 zijn er ruim 31.000 boeken in Nederlandse vertalingen verkocht en hebben honderden scholen in het PO, VO en MBO kennisgemaakt met de meta-analyse van Marzano en zijn succesfactoren voor het verbeteren van leerprestaties.

Marzano Research Laboratory (MRL) en Bazalt werken al sinds 2006 samen aan de vertaling en bewerking van Marzano’s uitgaven voor het Nederlandstalige onderwijs. De overeenkomst is een bestendiging van deze samenwerkingsrelatie.

‘We zijn verheugd samen te werken met Bazalt als uitgever van onze boeken in Nederland,’ aldus Robert J. Marzano, CEO en medeoprichter van het MRL. ‘We zijn onder de indruk van hun expertise. Voor ons zijn ze de perfecte partner om onze bevindingen over te brengen op onderwijsprofessionals in Nederland, zowel via de boeken als via de erbij horende trainingen.’

Jacqueline Jurna, directeur-bestuurder van de Bazalt Groep vult aan: ‘We zijn enthousiast dat we onze achtjarige samenwerking met Marzano kunnen voortzetten en verduurzamen. Op die manier kunnen we iedereen die in het onderwijs werkt blijven voorzien van wetenschappelijk bewezen praktijken die werkelijk het verschil maken in de leerprocessen van kinderen en jongeren.’

Over Marzano Research Laboratory (MRL)

Het MRL is een gemeenschappelijke onderneming/joint venture van Robert J. Marzano en Solution Tree. MRL combineert de opbrengsten van veertig jaar onderwijsonderzoek van Dr. Marzano met actueel onderwijs onderzoek op alle mogelijke gebieden van scholing en professionalisering. Daarbij ligt de focus op het ontwikkelen van effectieve en toegankelijke strategieën voor didactische aanpak, leiderschap en klassenmanagement die in  de praktijk het beste werken.

Over Bazalt en Bazalt Groep

Bazalt is sinds begin 2013 onderdeel van de Bazalt Groep. Daarin werken Bazalt, HCO en RPCZ samen aan de kwaliteit van het onderwijs met behulp van training, coaching, advies en educatieve uitgaven.

Sitemap
HCO maakt deel uit van de Bazalt Groep en werkt daarin samen met partners Bazalt en RPCZ
partner-bazaltgroep  partner-bazalt  partner-rpcz
HCO is aangesloten bij de branchevereniging EDventure en de coöperatie Onderwijszorg Nederland (ONL)