Medewerkers

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Profiel: Tiekstra, Marlous

Vorige pagina
Afbeelding contactpersoon

Tiekstra, Marlous

Onderwijsadviseur

Contact

070 448 2828

0621824194

Bio

Ieder kind kan leren! De één heeft alleen meer of andere begeleiding nodig dan de ander. De uitdaging is om uit te zoeken op welke manier de leerling ondersteuning nodig heeft om zijn/haar leerpotentieel te kunnen benutten. Leerkrachten, schoolleiders en onderwijsadviseurs spelen hierin een belangrijke rol. Samen kunnen we ervoor zorgen dat ieder kind kwalitatief goed onderwijs krijgt dat bij hem/haar past. Ik heb onderzoek gedaan naar de manier waarop we leerpotentieel kunnen meten en de manier waarop leerkrachten zo goed mogelijk hun onderwijs kunnen inrichten om het leerpotentieel van hun leerlingen te benutten. Tijdens mijn werk als beleidsadviseur bij het ministerie van Onderwijs heb ik mij bezig gehouden met schoolontwikkeling en de veranderende rol van de Onderwijsinspectie en schoolbesturen. Altijd met het idee dat deze ontwikkelingen uiteindelijk niet alleen de school, maar vooral de individuele leerling ten goede komen. Hier ligt mijn hart en maak ik mij als onderwijsadviseur sterk voor!

Opleidingen
  • Gepromoveerd in de orthopedagogiek en klinische onderwijskunde, Rijksuniversiteit Groningen.
  • Bachelor en Master pedagogische wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen (en deels Universiteit van Genève, Zwitserland).
Professionalisering
  • Toezichtkunde, Inspectie van het Onderwijs, Utrecht.
  • LeerKRACHT, Stichting LeerKRACHT, Rotterdam.
Publicaties
  • Tiekstra, M., Bergwerff, C., & Minnaert, A. (2017). Voices from practice: when is the gap between diagnosis and intervention apparent? Educational and Child Psychology, 34(1), 55-65.
  • Tiekstra, M., Minnaert, A., & Hessels, M. (2016). A review scrutinising the consequential validity of dynamic assessment. Educational Psychology, 36, 112-137.
  • Tiekstra, M., Hessels, M., & Minnaert. A. (2009). Learning capacity in students with mild intellectual disabilities. Psychological Reports, 105, 804-814.
  • “Elke leerling kan beter worden” (2016). Interview in Didactief, 46(6).

 

Sitemap
HCO maakt deel uit van de Bazalt Groep en werkt daarin samen met partners Bazalt en RPCZ
partner-bazaltgroep  partner-bazalt  partner-rpcz
HCO is aangesloten bij de branchevereniging EDventure en de coöperatie Onderwijszorg Nederland (ONL)
partner-edventure  partner-dyslexie  
HCO is ISO 9001:2015 gecertificeerd door Certiked en heeft een Cedeo-erkenning
partner certiked 2015 partner-onderwijsadvies